keskiviikko 4. toukokuuta 2016

Voiton makua ja tarinaidea

Viimeinkin olen saattanut lopputyöni raportteineen päätökseen, ja olen saanut siitä nyt arvion.
(En halua vaikuttaa rehvastelevalta, mutta sain siitä kolmosen arvosanoista 0-3!)

En halua vielä hehkuttaa liikaa valmiita töitäni, sillä pitäähän lopputyönäyttelyssä olla nähtävää. Vaikka esittelinkin Ametistikuningattaren jo.

Mutta:
Kuten otsikosta voi päätellä, olen alkanut kirjoittamaan uutta tarinaa. Minulla on ollut vähän huono tapa, aina jos minulla on tarinaidea, aloitan innolla kirjoittamaan siihen alkua, mutta sitten into joko lopahtaa tai minä en kerkeä jatkamaan sitä.

Olen jo aika pitkään mielessäni suunnitellut tätä ideaa, alunperin tästä piti tulla nukketeatterinäytelmä, sitten sarjakuva. Ja nyt olen alkanut kirjoittaa tarinaa englanniksi, lähinnä harjoituksen vuoksi.

Sain tarinaan jonkun verran vaikutteita Doctor Who:sta ja Star Trekistä...

Se on siis johonkin tulevaisuuteen sijoittuvaa scifiä, joka kertoo tutkimusaluksen ja sen miehistön seikkailuista ja elämästä.

Tässä on tarinani hahmojen hahmotelmia:

Kapteeni Stride. Miehistön vakavamielinen ja tiukka johtaja.

Vitsikäs ja hiukan tärähtänyt aluksen lääkäri Ivan Mayfly. 
(Mayfly kuten sudenkorento, EI 'saattaa lentää')

Alykäs ja ystävällinen tutkija Lizzie Zela.

Lizzie kuuluu alieereihin, kansaan joka on elänyt tuhansia vuosia kauemmin kuin ihmiset, ja jotka ovat ihmisiä huomattavasti älykkäämpiä. Ihmisten sana 'alieni' alunperin pohjautui alieeristä.

Ihmiset pitkään olivat epätietoisia tämän kansan olemassaolosta ja alieerit hiljaa ja kaukaa tutkivat ihmiskunnan liikkeitä. Kun ihmisille viimein valkeni, etteivät he olekkaan ainoita älykkäitä olentoja maailmankaikkeudessa, he eivät olleetkaan kovin iloisia asiasta: ihmisten ja alieerien välille kehittyi sota. Kuitenkin kaksi kansaa saivat solmittua rauhan parikymmentä vuotta sitten ja nykyään he elävät keskenään melko sopuisasti.

 Aluksen temperamenttinen mekaanikko Gruffud Hands.

Avaruuspiraatti ja Desert's Eye- planeetan prinsessa Katherine Calico. (Desert's Eye suom. Aavikon silmä)
Avaruuspiraatit ovat vähän niinkuin merirosvoja, mutta avaruudessa... :D


Aluksen uusi työharjoittelija John Kidd. Ujo ja epävarma John on puolituinen.
Puolituiset ovat levittäytyneet asumaan monelle planeetalle. 
John on kotoisin Belas- planeetalta, jolla suurin osa väestöstä työllistyy kaivostyöskentelyllä, on siis hyvin epätavallista, että John pyrkii avaruustutkijaksi. Johnista on tulossa ensimmäinen puolipituis tutkija.

Lähimuotokuva Johnista.
 
Lähimuotokuva Ivanista

Olen miettinyt tekisinkö tarinalle ihan oman blogin, johon voisin aina jatkaa sitä ja liittää siihen omaa kuvitusta. Blogi sopisi tarinaan myös siksi, että hahmot pitävät päivä-/lokikirjoja siitä mitä avaruusmatkoilla tapahtuu.
Mitä mieltä olette? Lukisitteko sellaista?




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti